245
Companiile din întreaga lume cheltuiesc mai puțin de 5% din venituripe tehnologie, inclusiv așa-numitele organizații avangardiste în domeniul tehnologiei,care au o viziune și o strategie bine definite și un departament detehnologiedezvoltat, potrivit studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, efectuat în rândul a1.300 de lideri din domeniul afacerilor și al tehnologiei din 69 de țări, inclusiv România, studiu transmis redacției Meat.Milk.
De asemenea, studiul arată că doar 11% dintre organizații sunt avangardiste în materie de tehnologie și că aproape o treime dintre liderii acestor companii (29%) pot juca un rol vizionar, de două ori mai mulți decât în cazul organizațiilor tradiționale (14%).
Asemănările dintre cele două tipuri de organizații sunt vizibile și atunci când vine vorba de bugetele alocate pentru inovație, deoarece 20% dintre companiile avangardiste în tehnologie investesc în aceastăzonă, puțin peste procentul organizațiilortradiționale (15%).
„Pandemia a accelerat planurile de adoptarea tehnologiei și digitalizării, oferind liderilor o oportunitate fără precedent pentru a-și transforma afacerile. Organizațiile au nevoie, mai mult ca oricând, de lideri care au cunoștințe în domeniul tehnologiei, întrucât companiile au devenit mai tehnice, iar studiul chiar subliniază faptul că directorii generali îi privesc pe liderii din domeniul tehnologiei drept parteneri strategici principali, mai mult decât pe liderii tuturor celorlalte funcții la un loc”, a spus Vladimir Aninoiu, Director de Tehnologie în cadrul practicii de consultanță a Deloitte România.
Conform studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, principalul element care ajutăcompaniile avangardiste în domeniul tehnologiei să depășească organizațiile tradiționale este capacitatea acestora de a utiliza tehnologia în vederea creșterii afacerii, susținută de cadența la nivel operațional și de prioritățile strategice,nu numai în interiorul departamentelor de tehnologie, dar și în întreaga organizație.
Companiile avangardiste în tehnologie se concentrează pe inovație (66%) și pe clienți (60%), iar departamentele lor de tehnologie sunt mai implicate pe parcursul întregului proces de inovație, din faza de anticipare (52%), până la cea de realizare a prototipului (56%) și implementare (47%).
De asemenea, departamentele de tehnologie ale acestor organizațiiau de 2,5 ori mai multe șanse să fie considerate extrem de eficiente sau foarte eficiente (66%) în definirea experiențelor cliențilorși a interacțiunilor cu aceștia,în comparație cu departamentelede tehnologie din organizațiile tradiționale (27%), de la care companiile se așteaptă să dezvolteastfel de abilități în timp. Două treimi dintre liderii de tehnologie (67%) din organizațiile avangardiste se așteaptă ca departamentele de tehnologie să contribuie la transformarea abordării față de clienți în viitorul apropiat, în sensul concentrării pe aceștia, comparativ cu doar 43% dintre organizațiile tradiționale.
Respondenții sondajului consideră că profilul lideruluicare pune organizația în mișcare - the kinetic leader- este cel mai potrivitpentru un lider în tehnologie, un vizionar concentrat pe schimbări și pe evoluție. Pentru a descrie caracteristicile definitorii ale unor lideri de succes din domeniul tehnologiei în următorii trei ani, 69% dintre respondenți au folosit cuvinte precum schimbare, viziune, inovație și agilitate, în timp ce 46% au concluzionat că atribute precum abilități strategice și cunoștințe solide în domeniul tehnologieisunt extrem de apreciate.
Studiul Deloitte Global Technology Leadership 2020, denumit anteriorstudiul Deloitte Global CIO, urmărește evoluția organizațiilor, a departamentelor de tehnologie și a rolului jucat de liderii din domeniul tehnologieiîn cadrul companiilor. Ediția de anul acesta include răspunsuri din 22 de sectoare, companii care activează în America, Europa, regiunea Asia-Pacific, Orientul Mijlociu și Africa. Mai multe informații despre studiu sunt disponibile aici.