Tetra Pak a lansat o platformă conectată, transformând cutiile de lapte în ambalaje digitale, făcând astfel transferul la Industry 4.0. Mutarea vine după ce compania a efectuat studii pilot cu clienți din Spania, Rusia, Republica Dominicană și India, constantându-se o creștere a vânzărilor de 16%, printr-o simplă campanie de scanare. Partener al acestei acțiuni este nimeni altul decât gigantul Microsoft.Colaborare cu Microsoft Azure Ivan Nesterenko, vicepreședinte portofoliu, Tetra Pak, a declarat pentru DairyReporter că proiectul a fost în dezvoltare la sediul său din Lund, Suedia, și a colaborat cu Microsoft Azure, pentru serviciul cloud. "Platforma de ambalare conectată de Tetra Pak va oferi transparență și comunicare între producător și consumator", a spus el. "Platforma va permite consumatorilor să acceseze experiențele digitale ale produsului prin ambalarea produselor, să învețe mai multe despre produsele pe care le cumpărați, de unde provin și despre cum sunt făcute, să le permită consumatorilor să-și alinieze deciziile de cumpărare cu valorile și prioritățile lor personale au auzit vocea lor. "Interacțiunea directă cu producătorii va permite oamenilor să joace un rol activ în modelarea direcției viitoare a brandurilor lor preferate". Nesterenko a adăugat că studiul a fost limitat la anumite regiuni, deoarece "piața și pregătirea tehnologică nu sunt egale pe toate piețele" și se folosește o abordare pe etape. "Suntem foarte ambițioși și sperăm că acest produs va ajunge pe toate continentele. Cu toate acestea, aspirația noastră depinde de diferitele lanțuri de aprovizionare și de infrastructură ale piețelor. Niciuna dintre acestea nu este suficient de robustă în prezent, pentru a face față expansiunii globale", a spus el. Economie circulara Pe de altă parte, Nesterenko a spus: "În loc să fie scalată pentru produse specifice, platforma poate fi redimensionată pe întreg lanțul de distribuție, schimbând informații cu comercianții cu amănuntul, producătorii și consumatorii. "Interacțiunea va ajuta la personalizarea și trecerea la o economie circulară, dat fiind că datele sunt colectate, comparate și analizate pe întreg lanțul valoric al unui produs". El a adăugat că, datorită tendințelor din spatele conceptului Industry 4.0 și prin generarea de coduri, imprimarea digitală și gestionarea datelor în platforma de ambalare asociată, va aduce multe beneficii producătorilor de alimente, comercianților cu amănuntul și cumpărătorilor. "Designul acestei tranziții masive necesită o mulțime de capabilități, dar am colaborat îndeaproape cu Microsoft Azure, pentru a aborda provocările de dezvoltare", a declarat Nesterenko. Beneficiile platformei conectate includ; Trasabilitate end-to-end, pentru a îmbunătăți calitatea produselor, controlul calității și transparența lanțului de aprovizionare. În plus, se asigură o mai mare vizibilitate a lanțului de aprovizionare și informații în timp real, care să permită distribuitorilor să urmărească mișcările stocurilor, să fie avertizați atunci când apar probleme și să monitorizeze performanța livrărilor. Și abilitatea de a accesa cantități mari de informații, cum ar fi locul unde a fost produs produsul, ingredientele fermei au provenit și unde pachetul poate fi reciclat, vor fi acum mult mai facile. "Deschidem noi oportunități pentru clienții noștri, de a obține mai multă valoare din ambalaj decât înainte", a spus Nesterenko. "Este vorba despre protecție și funcționalitate, despre conectivitate. Viitorul ambalajului este, fără îndoială, digital: această lansare este un pas către un pachet cu adevărat inteligent și suntem încântați să colaborăm cu clienții noștri în această călătorie", a conculuzionat oficialul Tetra Pak.