Ahold Delhaize și-a văzut vânzările nete crescând cu doar 0,6 %, până la 23,3 miliarde de euro, după cum au reușit diviziile sale europene Albert Heijn, Bol și Delhaize. Între timp, investițiile în Statele Unite pun marjele sub presiune, notează RetailDetail.
Rezultatele au avut și mai mult de suferit din cauza vânzării FreshDirect, a închiderii magazinelor la Stop & Shop și a interdicției de a vinde tutun în supermarketurile olandeze:
fără acestea, creșterea vânzărilor ar fi fost de 2,1 %, a spus retailerul. Vânzările online au crescut cu 5,8%. Marja operațională de bază a scăzut cu 0,2 puncte procentuale, până la 4,1 %, parțial din cauza investițiilor de preț în SUA.
Filiala sa europeană a avut rezultate bune: olandezul Albert Heijn și-a crescut din nou cota de piață (în ciuda faptului că era deja lider de piață), în timp ce belgiana Delhaize a încheiat puternic anul cu o cotă de piață mai mare decât înainte de anunțul „Planului său de viitor”.
Piața online olandeză Bol și-a atins cele mai bune vânzări trimestriale, după o creștere de 11 %, iar în Europa Centrală și de Sud-Est, lanțurile grupului lucrează din ce în ce mai strâns împreună.
Datorită performanței puternice din Belgia și concentrării asupra controlului costurilor, Europa a furnizat o marjă operațională „sănătoasă” de 4,4 % în trimestrul al patrulea.
Pentru întregul exercițiu financiar, Ahold Delhaize a realizat vânzări de 89,4 miliarde de euro, un profit operațional de bază de 3,6 miliarde și o marjă de 4%. În acest an, retailerul se așteaptă să obțină din nou o marjă de aproximativ 4 %.
Anul a început bine, a spus CEO Frans Muller: achiziția Profi în România va genera trei miliarde de euro în vânzări suplimentare, în timp ce închiderea magazinelor Stop & Shop subperformante din SUA a fost finalizată.
Încetarea vânzărilor de tutun la Delhaize și Albert Heijn din Belgia de la 1 aprilie va avea un impact de aproximativ 1 punct procentual asupra vânzărilor comparabile din Europa. (Foto: Freepik)